UNIT 3 6th Grade

 UNIT 3

AT THE TRAIN STATION

CONTENTS

PLACES AT THE TRAIN STATION – LUGARES EN UNA ESTACIÓN DE TREN

departure board – tablero de salidas

entrance – entrada

escalator – escalera mecánica

exit – salida

lift – ascensor

platform – plataforma

stairs – escalera

ticket office – taquilla

timetables – horarios

waiting room – sala de espera

 

PREPOSITIONS – PREPOSICIONES

above – encima de

below – debajo de

in front of – en frente de

inside – dentro de

outside – fuera de

through – a través de


Now let's visit one of the largest and most visited trains station in the world, Grand Central Station located in New York City, USA. Try to find the places at the train station we have learnt. 






GRAMMAR

NECESSITY: NEED TO / DON’T NEED TO




El verbo need to en inglés se utiliza para expresar cosas o acciones que son necesarias o no. 

Estructura: Sujeto/pronombre + (auxiliar en el caso de negación) + need + to + verbo en infinitivo. 

Pronombre personalAfirmaciónNegación
Ineed to…don’t need to…
Youneed to…don’t need to…
He/She/Itneeds to…doesn’t need to…
Weneed to…don’t need to…
Youneed to…don’t need to…
Theyneed to…don’t need to…
   

 

Ejemplos:

  • You look tired, I think you need to rest – Pareces cansado, creo que necesitas descansar. 
  • I don’t need to buy anything today – No necesito comprar nada hoy. 
  • He needs to check the departures board – El necesita comprobar el tablón de salidas.
  • She doesn’t need to travel to London – Ella no necesita viajar a Londres.

 What do we need to do at school? What don't you need to do?

6th A

6th B


OBLIGATION: MUST / MUSTN’T

MUST 

Expresa obligación desde un nivel subjetivo; es decir, desde el punto de vista personal del que habla.

Por ejemplo, un maestro le dice a sus estudiantes:

  • You must stop using your cell phones in class. / Debéis dejar de usar los teléfonos en clase.
  • You must pay attention to all my explanations. / Debéis prestar atención a todas mis explicaciones.

 

MUSTN’T

Mustn’t expresa que no está permitido hacer algo, ya sea desde una perspectiva subjetiva (una madre le dice a su hija/o):

  • You mustn’t talk to strangers. / No debes hablar con desconocidos.
  • You mustn’t play video games when I am not at home. / No debes jugar video juegos cuando no estoy en casa.

 

O desde una perspectiva objetiva como es una ley o norma. Por ejemplo:

  • Employees mustn’t wear casual clothes at the office. / Los empleados no deben usar ropa informal en la oficina.
  • We mustn’t be outside after 10 o’clock at night. / No debemos estar fuera de casa después de las 10 de la noche.

 

*Importante: Después de este verbo modal (must o mustn’t) NO debemos usar TO. Tenemos que usar la forma base de los verbos:

I must play / Yo debo jugar

He must play / Él debe jugar

They must play / Ellas deben jugar


ACTIVITIES TO PRACTICE


GAMES TO PRACTICE

PROJECT


STEPS:
  1. Make groups of 4 to create your own BASKETBALL RULES on this worksheet.
  2. Now, make a lapbook to help you with your presentation.



3.Prepare your presentation.
INTRODUCTION
“Good morning! My name is (name) and this is (name) , (name) and (name). We are here to explain our new rules for basketball.
BODY
The first rule is _______________________________________________. Here you can see the picture that shows it.
The second rule is  ____________________________________________. As you can see on the image.
Another rule is _______________________________________________. This is its picture.
Next rule is ____________________________________________ and this is the drawing that explains this rule.
And the last rule is ________________________________________ and this is the picture that represents the rule.
CONCLUSION
Thanks to the audience for listening our project. Now you can make comments or ask us some questions.
4. Explain your new rules to your class.

EVALUATION





Comentarios